Tre snabba…

Rickard på Urverk meddelar att Mutanthacken till Matiné är klar. Han kallar det för Mutiné och jag rekommenderar att du kollar in det på www.urverkspel.com.

På Fria Ligans blog kan du spana in det första smakprovet av kartor till Svavelvinter – Rollspelet. Jag tycker att det ser helt fantastiskt ut och när de pratar om att kartorna måste fungera som historiebärande hand-outs blir jag tårögd. Kolla in bloggen, det är ett måste.

Petter Nallo som leder och driver utvecklingen av Eon IV berättar om det senaste speltestet av de nya reglerna, som är under konstruktion, på neobloggen. Jag måste säga att förväntningarna blir högre för varje inlägg han gör och jag tror att de totalt reviderade reglerna kan locka fler spelare än bara den trogna skaran (som alla bor i Göteborg). Dessutom skriver han att det kommer att bli ett tydligt fokus på landet Jargien med staden Absalon som knutpunkt. Jag gillar det greppet också. Jag väntar på mer info och ser fram emot att hålla boken Eon IV i mina händer, oavsett prislappen.

4 kommentarer on “Tre snabba…”

  1. Sankt Leon skriver:

    Hur mycket skulle du betala för Eon IV? Jag skulle kunna tänka mig att betala 500 kr. Varför? Jag har stor tilltro till Petter Nallo, och det baserar jag på hans arbetet med Noir och hans beskrivningar av utvecklingsproccess av Eon IV på Neobloggen. Men, jag hoppas att Kim och ett gäng andra begåvade illustratörer stukar till formgivningen och bilderna rejält. Jag hoppas, håller tummarna och ber till gud att Eon IV kommer bli en bok som är värd 500 kr.

    Kommer du att köpa Eon IV?

  2. Jocke/Boningen skriver:

    Som en påhejade till att myling vågade sätta sin prislapp på 500 sträcket ser jag inga problem att betala så mycket, det handlar såklart också om bokens produktionsvärde tex så känns mer än 350 för en limbunden bok i mjukperm dyrt.


Kommentera

